CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim - Personal pictureLilySlim Weight loss tickers
Glitter Words

Sarah JM @ Miss KuNyot

Sarah JM @ Miss KuNyot

Saturday, October 29, 2011

Anak2mu Anak2ku Jua...





KATA HIKMAT ANAK

Anak adalah untuk zaman yang akan datang,bukan untuk zaman kita.Salahlah pendidikan orang tua yang hendak memperbuat anaknya seperti mereka juga. ( Hamka).

Peliharalah anak-anakmu dan perbaikilah budi pekerti mereka.Sesungguhnya anak-anak itu adalah hadiah Allah kepadamu. ( maksud hadis ).

Apabila mati seseorang anak Adam, terputuslah amalannya kecuali tiga perkara,sedekah jariah,ilmu yang diambil orang manfaatnya dan anak yang soleh mendoakannya.

( Maksud hadis ).

Anak yang ditinggalkan ayah jarang yang tidak luka jiwanya sampai besar. (pepatah Melayu).

Sewaktu kecil anak-anak lelaki menjadi perhiasan mata kerana lucunya,kerana dia tupuan harapan,maka setelah dia besar, dia menjadi kebanggaan kerana kejayaan hidupnya. ( Hamka).

Ikhlas dan sejati akan bertemu di dalam senyuman anak kecil,senyum yang sebenarnya senyum,senyum yang tidak disertai apa-apa. ( Hamka ).

Salam..gmbr ngn 2 org kanak2 tu diambil wktu raptai konvo di Arkib Negara. Yg laki nmnya Syed Safuan dan yg perempuan nmnya Eleesya. Comel kan diorg..



Gmbr di ats plk bersm ngn guru tadika nmnya Cikgu Laily..Sy panggil die Kak Lily...sy x ajr budk2 tadika tau..sy ajr bdk2 taska je...




Nie plk wktu pergi beli tiket sekali pergi MidValley ngn cikgu2 taska yg jgk br msuk slps sy masuk..hehe...yg pki shawl cheetah nie plg muda...shawl tu kepunyaan sy..die pinjam je hahaha


Oklah...tu je nk citer...xde gmbr lg so x sdp nk story2 kt cni...apa yg pasti sy seronok keje jd Guru Taska nie...biarla xkene ngn kos yg sy bljr..biarla gaji murah pun...asal sy happy dan bahagia...


SALAM

No comments: